Siirry pääsisältöön

Ihana kamala duuni

Ruohonjuuri on pitkään ollut yksi lempi kaupoistani. Liikkeeseen astuessa on kuin lapsi karkkikaupassa, niin paljon kaikkea ihanaa mitä tekis mieli ostaa. Ruokapuolelta tulikin hankittua paljon superfoodeja ja rohkeammin kokeiltua uusia tuotteita. Olen haaveillut siirtyväni luonnonkosmetiikkaan jo kauan, mutta en ole uskaltanut ostaa niitä, sillä onhan ne hinnaltaan kalliimpia ja mun iho on niin ongelmainen, että pelottanut jos jääkin purkit käyttämättä. Vaikka järjellä kun ajattelee niin onhan luonnonkosmetiikka iholle paljon parempaa kuin normi kaupan kemikaalimyrkyt.
Juhannusaamuna klo 7 herään viesti ääneen. Viestissä luki että "hae meille töihin". Muistin kuinka olin siitä useaan kertaa haaveillut, mutta  elämäntilanne ei antanut myöten. Äkkiä istuinkin toimistolla allekirjoittamassa työsopimusta. Ensimmäinen työpäivä jännitti ihan sikana. Aloitin Hakaniemen myymälässä ja heti ensi hetkestä tuli sellainen olo kuin kotiin olisi tullut. Hyllyjen välejä kulkiessa tajusin kuinka paljon erilaisia tuotteita meillä on, iski pieni paniikki, että miten tulisin koskaan muistamaan nämä kaikki tai osata neuvoo asiakkaille mitään mistä itsellä ei ole kokemusta. Hurmioituneena kuuntelin kun pidempää talossa olleet neuvoivat asiakkaita ja miten paljon he tiesivät tuotteista. Joka päivä opin jotain uutta tuotteista. Reilu kuukauden tein extrana asiakaspalvelijavuoroja. Kampin myymälään vapautui hyllyttäjän paikka. Ei ehkä mun juttu, mutta työ olisi määräaikainen niin ajattelin että kestän sen vaikka pää kainalossa ja saisin hetkeksi suljettua sukulaisten suut valitukselta mun downshiftauksesta. Ystävä oli kyllä ihmeissään tästä mun päätöksestä, mutta sain hänet vakuuttuneeksi siitä, että homma hoituu, dont worry. Perustelin että oon aamuihminen, joten 06 duuniin ei kuulostanut pahalta rastilta ja kaiken lisäksi duunimatka kestää 5min niin tää ois iha piece of cake.
Samoihin aikoihin muutin uuteen asuntoon. Olin väsynyt ja tulin kipeeksi vaikka harvoin offilla olen ollut kipeenä. Huomasin olevani alakuloinen usein. SC orjana alko mun snäpitkin olee vaa pelkkää valitusta. Ei kiinnostanut nähä ketään, ei edes ystäviä. Viikonloppusin nukahdin klo 20. Ei kiinnostanut käydä treffeillä, olin vähä sellasella fiiliksellä että tulkaa himasta hakee jos haluutte nähä. No, voin sanoo, ei kukaan tule! Ahdistuin lisää ku mietin mikä mua vaivaa. Olin ollut niin positiivinen ja iloinen. Nyt olin ku mikäkin mörkö hautautuneena peiton alle. Aloin inhoomaan maanantaipäiviä. Ja mähän olin just se joka ihmetteli miks ihmiset inhoo niitä kun mulle ne oli merkinnyt uutta ihanaa viikkoa. Et jos oot sillo mela otsas ne kandeisko tehä elämälles jotain. Olo tuntui kahlitulta, ihan kuin en olisi enää päätösvallassa omasta elämästä. Ruoskin itseäni lisää miettimällä mikä mussa on vikana kun en pysty "normaaliin" ihmisten elämään käymällä kokopäivätöissä. Tunsin olevani yhteiskuntakelvoton ja tuottaneeni pettymyksen itselleni ja muille.
Hetken tätä pähkältyäni ystävän kanssa ymmärsin että olen niin henkeen ja vereen asiakaspalvelija sekä inhoan ruutineja, siksi tämä työ saa mut voimaan pahoin. Vaikka meillä on hauskaa töissä työkavereiden kanssa ja viihdyn siellä erittäin paljon, niin se ei vaan riitä. Tarvitsen asiakaskontakteja. Tarvitsen, että saan neuvoa, jutella, pohtia, auttaa asiakkaita. Tarvitsen aamu ja iltavuoroa, viikonloppuja. Koko elämäni olen tehnyt vuorotyötä. Kyllästyn niin nopeasti, että normi duuni, kotielämän ja koulun lisäksi olen tehnyt promoja koska tarviin vaihtelua ja matkustelua. Olen levoton sielu, aina pitää olla jotain meneillään.
Nyt olen yrittänyt muokata päivääni töissä niin etten teekkään asioita samassa järjestyksessä vaikka ne kaikki tietyt jutut mun on tehtävä ennen klo 9. Kuuntelen samalla musiikkia, että saisin ajatuksia pois työstä. Paljon, niin paljon positiivista tässä työssä on. Tunnen nyt meidän kosmettiikkaosaston tuotteet. Oma kotikin alkaa olee täynnä kaiken maailman purkkeja ja täytyy sanoo että toimii! En enää ikinä osta muuta kuin luonnonkosmetiikkaa.
Vaikka nyt en ole se paras versio itsestäni niin tiedän että pääsen loistamaan kun saan vaihtaa työnkuvan takaisin asiakaspalveluun. Enään 26 työpäivää jäljellä..mä kestän sen!







Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Ihan wonder womanina

Jalat tutisee. Pitkästä aikaa tunnen ylpeyttä itsestäni. Tein jotain mitä en olisi uskonut saavuttavani koskaan. 180 kg!! -satakahdeksankymmentä kiloa! Sen verran oli tämän aamun treeneissä kiekkoja jalkaprässissä. Palkkasin itselleni valmentajan toukokuussa, koska tuntui siltä että tarvitsen piiskuria, jonka avulla saan urheilun takas elämääni rutiiniksi. Motivaatio meni uupumuksen myötä..tai no..halua kyllä oli, mutta pään sisäinen ruoskinta ja tekosyyt sai mut saamattomaksi. Tiesin ja tunsin joka solulla kuinka huono olo valtaa kehoa kun en treenaa, mutta silti suklaa ja netflix vei voiton. Ne jotka seuraa mua snäpissä, näki ne mun joka viikkoiset dietti aloitukset ja aina se homma meni puihin, viimeistään keskiviikkona. En vaan ollut valmis ja en ole täysin vieläkään, mutta tässä opetellaan sitä armollisuutta ja nyt tärkein asia on saada treenit kulkee 4/vkossa. Johnin löysin vähän niinkuin vahingossa. Mun fb feediin lävähti mainos Selkrig performance unitista ja heidän tarj

Pakaratreeni

Vuosi vaihtuu pian ja kisavalmistelut alkaa tosissaan 1.1. Oon joulukuun syönyt suht puhtaasti. Yhtään suklaata enkä piparia syönyt joulupyhinä. Turhia kaloreita ehkä tullut alkoholista mutta kai ihan ymmärrettävää tässä elämäntilanteessa käydä vähän viihteellä. Vaikka kaapit pursuu suklaata ja ties mitä herkkuja, olen jatkanut puhtaasti syöntiä juhlimisen jälkeisenä päivänä. Ruualla on ihan uskomaton vaikutus oloon. Kokeilepa ens kerralla pizzan tai hampparin sijaan vetää salaattia tai vihersmoothieta krapulaan. Mieli piristyy ja keho myös, eikä mee koko päivä maatessa sohvalla. 10 viikkoa jäljellä, mikä tarkoittaa treeni määrän lisääntymistä. Salitreenin päälle tulee aerobiset. Aion pitää ohjelmassa edelleen 3 jalkapäivää niin että yksi on pelkkä pakaratreeni, yksi loikka ja yksi vaihtelevasti erilaisia  jalkapäivän liikkeitä. Olka- ja selkätreeniä tulee kans tehtyä nyt paljon. Aion myös tehä joka päivä vatsat. Aerobista teen sen mukaan mitä tarvitsee, katson vähän miten alkaa kropp

Valehtelevia sikojako tää maailma täynnä

Mun piti kirjoittaa sivistyneesti ja asiallisesti mutta nyt en voi säästellä sanoja. Joten kaikki mielensäpahoittajat ja kukkahattutädit voi lopettaa lukemisen tähän. Ja huom, tää on vain mun tän hetkinen mielipide. Avautuminen..mut jos tää saa jonku tuntee piston sydämessään ni good. En voi ku ihmetellä tätä nykymenoa parisuhteissa ja deittailussa. Jengi kusettaa ja pettää minkä kerkiää ja ulospäin ollaan niin onnelllista, ai että. Mikä hitto siinä on ettei aikuisilla ihmisillä ole sen verran munaa sanoa asioita suoraan ja olla rehellisiä toiselle ihmiselle. Ennemmin tai myöhemmin valheet paljastuu, tavalla tai toisella. Jos sä oot niin v*tun fucked up ettet tiedä kuka oot ja mitä haluut sun elämältä ja parisuhteelta niin kannattaisko ottaa se aika sitten itsensä tutkiskeluun eikä ketään kolmatta osapuolta siihen hillumaan. Pettämisestä on tehty niin helppoa. Ei tarvii edes kotoota poistua kun somen kautta voit ottaa yhteyttä ihan kehen vaan. Jos oma kumppani ei saa viisaria värähtä